I´m alive...

Hej på er (Ni som faktiskt hänger här trots den katastrofalt dåliga uppdateringen!)!! Kul att ni är kvar!


Var ska jag börja?
Nuvarande ort: UMEÅ - åh vilken stad alltså!

Bostad: Studentrum i korridor. Har med hjälp (tack mamma) lyckats fixa så att det känns som ett hem, trots de ynka 19,7 kvadratmeterna. Trivs superbra just nu men vill gärna ha ett ställe med eget kök såsmåningom. Tills det sker kommer detta vara alldeles utmärkt! Läget är perfekt, med en cykeltur på under 5 minuter till Campus, samma till IKSU (den superstora träningsanläggningen), 1 minut till ICA/Coop, 10-15 min till centrum! 5 minuter till en kanonfin sjö – som jag idag gick en promenad runt. Det blev ca 11 km! Väldigt vackert!

Utbildning: Läkarprogrammet - hittills både kul och spännande, läskigt och svårt, förvirrande och precis lagom! Känslorna åker berg-och-dalbana men jag tror att jag har hittat rätt!! Vi har intressanta föreläsningar, oftast bra professorer och en härlig klass med människor från i princip hela Sverige.

Roligast hittills: Nollningen! Två veckor fulla av diverse upptåg, tävlingar, aktiviteter; bland annat flottrace, fester, picknickar, maskerader, Robinson, ärtsoppesittning (fulsittning) och Insparkssittning (finsittning). Vi har levt i en orange tröja, varit indelade i härliga grupper (jag är i grupp 4 = FÅR) och haft fullt upp dag som natt!

Tråkigast hittills: Nu ska jag egentligen inte vara pessimistiskt över huvudet taget, men om något är lite tråkigt så är det att äta frukost själv! Har i princip alltid bott med antingen familj, vänner eller haft resesällskap av något slag! Men det är nog något man vänjer sig med!

Bästa låten: Ooh Aah – Gina G, denna låt hade vi som vår Nolle-låt. Ett evigt dansande, och tagg!! Kan väl erkänna att jag är lite trött på den just nu, men snart kommer den att frambringa fina nostalgiska minnen! Vill man se vår dans så framför våra fina faddrar och generaler den här: http://www.youtube.com/watch?v=e_WNuht0Ehg

 

 Ja det där var lite kortfattat ur mitt liv just nu! Om det inte framkommit i texten så trivs jag himla bra här uppe i Norr. Jag har börjat få lite rutiner, har lärt mig att hitta lite smått i stan, har träffat massa nya kompisar och en bättre start på mina kommande fem och ett halvt år här kunde det nog inte blivit. 

Här är två små bilder från min lya! Välkommen hit om du har vägarna förbi!
Nolla, i min fina får-tröja! G:et står för Generalerna. Var tvungen att fota de supersöta fluffiga pilarna som finns här! De ser ut som träd som man målar när man är liten!
Från promenaden runt Nydalasjön. En av förfesterna med nollegruppen var Laserdome- SÅ HIMLA KUL! Har aldrig provat det innan men kommer definitivt göra det igen!
En lunch hos Max och Jenny - min Umeåfamilj! Vi är alla tre nya i stan och det är så skönt att ha dem i närheten! Har dessutom fått en Jenny till i min kompiskrets, klasskompis Jenny! Vi har hängt sedan dag ett ungefär, eftersom vi har varit i samma nolle-grupp. Så mysig tjej! 
Det som är bra med starten är att man lär känna väldigt mycket folk genom olika typer av grupper: Nollegruppen, PU(personlig utveckling)-gruppen, Case(ett av de studiesätten vi har är av den här typen av metodik)-gruppen och en lab-grupp. Så har fått många nya kompisar redan nu!
 
Haaaa deee allihop! Vi hörs när vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Äntligen har du uppdaterat! Ser underbart ut :)
Puss och Kram Annie

2013-09-23 @ 08:41:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0