OCEANLOVE


Specialbild från SurfCampLombok november 2012. Har precis blivit omkörd av vågen, glömt att fortsätta eller hur jag ska förklara, men jag antar att jag ändå fick en ganska bra åktur fram tills detta, lyckan lyser.
 
God kväll!!
Eller det borde ju vara "God natt" men det kommer i slutet av inlägget!
Denna helg har varit superbra! Innehållit allt ifrån våffelmys till sittningsjobb och stuvade makaroner.
Idag har jag spenderat mesta tiden med två av mina nyfunna Umeåvänner. Vi har kollat på lite Youtubefilmer om vårt kommande avsnitt i skolan: DNA! Det ska bli så himla spännande och jag ser faktiskt väldigt mycket fram emot att lära mig massvis om detta! Vi gjorde sen underbart goda varma mackor till kvällsmat! Kommer absolut göras oftare, hade ju glömt av hur gott det är! Senare delen av kvällen bestod av lite Generalhäng och jag skuttade därifrån med lite idéer och efter en tur på ICA så kom jag hem och knåpade lite på datorn. Kul o ha fixat lite grejer redan nu.
 
O fixandet fortsatte, fick för mig att kolla på gamla surfbilder. Från "nybörjartiden". 
Det är knappt förrän man inser hur det var när man började som man faktiskt ser hur långt man har kommit. Ganska häftigt.
Kan ju tillägga att jag självklart tog lite "extra dåliga" bilder för att förtydliga, har suttit och skrattat åt mig själv ett tag nu... Första bilden är ungefär vad coacherna skulle kalla en Titanic - armarna rätt ut och kroppen framåt och tyngden ska vi inte ens snacka om haha.. 
Andra är väl inte så pjåkig förutom att jag har bromsen på så mycket det bara går, här försöker jag ju visa för kameran att "jag visst förstår hur man ska ha armarna" (lite för tydligt... haha)....
Tredje och fjärde hör lite ihop, även om detta inte är samma åktur. Dessa vågor tyckte jag då var "så bra!!". Jag missar ju i princip hela åkturen - poppar inte förrän jag är nere i botten (trean) och när jag väl ställer mig upp (fyran) så är jag alldeles för långt bak. Visst vågen kommer fånga upp mig lite och det blir en liten vitvattentur tillslut. Inte något jag hade varit nöjd med nu, men då var jag ju lyrisk av även det!

 
 
Det jag skulle komma till var;
Sometimes you need to look back where you started, to realise how faar you have come!
Nedan är andra resan till Indonesien - maj 2013. Lite kul att jämföra faktiskt!
 
 
 
Godnatt kära vänner!
Sov gott!
Nu ska jag drömma om DNA, RNA, mRNA och tRNA!
 
Vi hörs när vi hörs!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0