WEEKEND!

Veckan som gått har utöver grupper som Jerver (föregående inlägg) innehållt en road-trip till Sälen. Jag och två härliga vänner for till Tandådalen och åkte på uppåk! Det är alltså ett skidtest som hör till utbildningen jag gick i början av vintern. Först måste man klara en bana på en viss tid. Det klarade jag! haha men det var lite kaos! Jag glömde nämligen ta ner glasögonen när jag startade och det småsnöade lite så det fick jag göra i farten i sväng 2. Sen höll jag på att åka ur! Men då mindes jag att Elin sagt att man bara ska fortsätta!! Det gjorde jag och när jag kom ner så fick jag tummen upp = godkänd!! Skönt!
Del 2 är tre olika typ-svängar, kortsväng, mellansväng och stor skärande sväng. De har olika kriterier man måste uppfylla som sedan bedöms på en skala 1-5 där 3 är godkänd. Man måste få minst tre poänd på alla för att klara testet. Jag lyckades åka 4:or på alla svängar (och det var ingen som fick en femma, så därmed blev jag en av de bästa på min nivå!). Så jag är supernöjd!!

En annan rolig sak med sälenresan var att jag lyckades tajma in lite skidåkning med Anna-Lena och Inez vilket var hur mysigt som helst!! 

Idag har jag två stycken 1,5-timmes request-lektioner med en norsk liten tjej jag har haft tidigare! Det ska bli roligt! Hörs snart igen!



Inez och jag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0