SURF CAMP LOMBOK

 
 
Nu är det bokat! I mitten av oktober åker jag till Indonesien och närmare bestämt Lombok. En ö direkt väster om Bali. Där har jag bokat in mig på ett SURF CAMP i fyra veckor. Det är skandinavier som äger campet, så det kommer mest folk härifrån, men även engelsmän, amerikanare, australiensare osv.
  
Man bor i ett longhouse som syns på bilden och det ligger precis vid havet! Det är minst två långa surfpass per dag varvat med teoripass och emellan all surf är får man göra precis vad man vill. De har ofta yoga-pass, man kan klättra på deras klättervägg, åka skateboard i en skatebowl de byggt eller bara chilla!
 
Ön som campet ligger på är ganska outforskad för turister, eller åtminstånde inte lika turistig som Bali. Särsklit inte den södra delen som jag kommer befinna mig på. Detta ser jag som mycket positivt då man får se lite mer av de äkta livet som levs av lokalbefolkningen. Sedan har även campet en "foundation" där de hjälper barnen ur lokalbefolkningen med till exempel engelskalektioner och aktiviteter. Så jag hoppas att även vi som deltar får göra någonting kul som hjälp! 
 
Efter kursen hoppas jag på att kunna åka vidare i Asien, kanske se mer av Indonesien, Malaysia och Thailand. Den som lever får se! 
 
Det var lite kort om vad som komma skall i mitt liv, frågor på det? :)

Kommentarer
Postat av: Sabine-Välbefinnaren

Här fick jag svar på frågan om vart du planerar att åka. =)

2012-09-19 @ 10:15:07
URL: http://www.valbefinnaren.blogg.se
Postat av: Fia

Stället är asbra!!!

Svar: Åh va bra!! :) När var du där? Hur länge? Något mer på Lombok man inte får missa? :)
Carroa

2012-09-20 @ 09:23:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0