FILMTIPS FÖR MYSKVÄLLAR

I fredags var en sån där riktig myskväll! Jag tände min jordglob vilket ger riktig myseffekt till rummet, la mig i sängen redan klockan åtta och satte på en film. Eftersom jag var ensam i kväll kunde jag sätta på en sån där riktigt romantisk och "fin" rulle som pojkvännen helst slipper. Idag blev det "The Lucky One". Först tänkte jag, ehm Zack Efron... jaha... (Jag tyckte visserligen om HSM när jag var mindre, men jag har svårt att tänka mig honom i en sådan "seriös" roll.) Men så såg jag att den var baserad på en Nicolas Sparks roman och då tänkte jag what-the-hell, I´ll give it a shot! För de andra filmatiseringarna som jag sett av hans böcker har varit så gimla bra och efter att jag kollat klart på denna kan även den läggas i det facket!
Andra liknande filmer som jag kan rekommendera (de flesta Nicolas Sparks) och förresten, ha en näsduk till hands om ni ser dem första gången, snyft:
The Notebook
A Walk to Remember,
The Last Song
Dear John
The Wow
 
TVå filmer till baserat på N.S som jag ska kolla på snart (kommer inte ihåg om jag sett dem) är:
Message in a Bottle
Nights in Rodanthe
 

Kommentarer
Postat av: Sabine-Välbefinnaren

The Notebook älskar jag också. Vi var några tjejer på jobbet som sålde in den till en annan kollega. Kollegan såg filmen tv ggr den helgen och fick sin kille att kolla också. Hon älskar den också nu.

Det är verkligen bra för engelska kundskapen att plugga på Engelska. Två flugor i en smäll.

Kram

2012-09-23 @ 11:47:46
URL: http://www.valbefinnaren.blogg.se
Postat av: Elin

Bra filmtips!!

2012-09-23 @ 13:30:02
URL: http://www.fluffmonster.blogg.se
Postat av: Anonym

Älska mig igen, sevärd!

2012-09-30 @ 18:12:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0