UPDATE!

Kan berätta att jag nu har testat det mesta av det jag ska jobba med under vintern.
Det blir femte snowracingen ikväll och det är riktigt skoj! Vi kör skoter upp till toppen och riggar upp innan kvällsåkningen drar igång och då kommer våra gäster med sittliften. Sen gäller det att förklara allt och bara se dem ha roligt, för det är verkligen kul! Skulle ni komma upp till Hemsedal, boka "Aking" (=Snowracer) hos Norske Opplevelser! Det förgyller resan lite extra!
Sedan har jag testat på snöskor som ni såg i tidigare inlägg, där har jag ännu inte guidat själv men vi har utforskat områderna lite och det kommer bli spännande!
Igår åkte jag och Norske Opplevelser till ett Hotell som heter Storefjell som låg 45 min ifrån Hemsedal. Inuti hotellet var det som om man var på en finladsbåt, mycket läckert! Under dagen höll vi i vinterlekar = teambuilding! Vi lärde oss de olika stationerna och när vi hade andra gänget fick vi hålla i det själva. Samma sak ska jag hålla i på lördag, men då utanför ett hotell i Hemsedal!
Jag jobbar också lite extra på Revehiet, det är som ett dagis i backen där föräldrar kan lämna in sina barn när de vill åka lite själva. Dit kommer barn från många delar av världen, men hitills mest norskar. Jag är glad över att jag kan min tyska då vi faktiskt haft ett par barn därifrån och de blir riktigt glada när de får riktiga svar tillbaka och att någon förstår dem.
På söndag ska jag jobba det första för Skidskolan, då ska jag och fyra tjejer hålla i skidskola för Hemsedalsbarn!
Såhär såg delar min 1 januari-mat ut! I vanliga fall försöker jag laga gröt på morgonen och lagad mat en gång om dagen. Maten i Norge är som bekant för de flesta dyr. Därför har jag köpt med mig mycket mat från Sverige. Men saker som mjölk och ägg och andra varor med kort datum behöver jag ändå handla. Kan till exempel berätta att en liter mjölk kostar ca 16,50 SEK! Helt galet! Men visst, sen tjänar man ju också mer i timmen här än i hemma. Dock jobbar man oftast inte en svensk heltid/månad när man säsongar men jag hoppas att det kommer gå jämt ut ändå, vi får väl se i slutet av säsongen! :)
Hoppas att alla ni har det bra där hemma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0