Från ansökning till arbete...

Hur fick jag ett jobb i de så kallade skandinaviska alperna, Hemsedal?
Det hela började i somras med en ansökan på skistar.com. Vid den här tidpunkten visste jag inte riktigt vart jag ville jobba. Så jag sökte jobb till samtliga skistars destinationer samt några till. 
Efter ett par veckor började skidanläggningarna höra av sig och jag blev tillkallad på intervjuer.
I september månad tog jag och bilen en roadtrip till Norge. Med stopp i Trysil och Hemsedal.
På båda ställena var det ett gäng glada människor som var där av samma anledning som jag, de ville jobba som skidlärare! Schemat var blandat med intervjuer och aktiviteter och massa mat! Båda ställena kändes kalas!
Efter intervjuerna var det en lång väntan på svar. 
Först blev det ett negativt svar från Hemsedal då föregående års skidlärare ångrat sig men jag låg på ändå eftersom jag gärna ville säsonga, hur kort eller lång säsongen än skulle bli.
Det hela slutade med att jag fick ett jobberbjudande från ett annat företag i Hemsedal som blivit tipsade från skidskolan. Det blir inte riktigt som jag tänkt mig men jag tror det blir bättre!
Jag har fått anställning hos ett upplevelseföretag, som en slags aktivitetsledare skulle man kunna säga. Plus att jag kommer att arbeta extra på skidskolan efter behov.
En del av mitt arbete kommer att ske kvällstid så många dagar kommer att spenderas i skidbacken!! :) Jag antar att det kommer bli rekord i antal skiddagar iår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0