Första mars

Mars, den månad som anses vara en vår-månad, men icke, vår verkar det inte vara på långa vägar..
När jag kom hem från snöklädda bergstoppar i Alperna trodde jag ju inte att snön skulle ligga i större högar än där men joho..
Trots att det fortfarande är kallt här hemma har jag faktiskt känt den första vårvinden. Det var en av dagarna i veckan när vi hoppade av tåget, något kändes konstigt, men det var varma vindar, något jag inte känt på flera månader och skönt var det! Efter ett tag kom man på hur svettig man var, fullt påklädd för minusgrader, termos och tjock jacka och konkandes på ett par skidor och stavar... Jag undrar när sådana sköna vindar kommer till ljungby?

Bilderna är tagna för nån vecka sen:)



Pusspuss/carroa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0