Alltid något svenskt

Är det någon mer än jag som alltid upptäcker något svenskt i en film/serie? Antingen pratar de om någon svensk stad, om en känd person eller är det en karaktär som är från Sverige. Det kan gå en Abba-låt i bakrgrunden, möblerna kan vara från Ikea eller så kör någon Volvo. I ett How i met your mother- avsnitt jag såg förra veckan pratade de om en svensk "arkitekturfirma" som hette Sven. På en av bilderna som svepte förbi när de pratade om det så stod det till och med på svenska (Det syns på den vänstra bilden, fast det är dock inte 100% korrekt språk^^). Hur som helst är det lite kul tycker jag. Jag undrar om folk från andra länder också tycker att deras land dyker upp ofta, eller är det kanske bara jag som tänker på det?

Kommentarer
Postat av: Malin

Haha, vad kul att du säger det för jag har också tänkt samma sak! Det är ofta som det är något svenskt med.. konstigt :p I Eminems låt "When I'm gone" sjunger han om att de är i Sverige också. Everybody loves Sweden =)

2010-07-27 @ 20:33:27
URL: http://malinannaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0