TUFF TUFF TUFF!

Tåget rullar på! Livet leker! Jag har fått godkänt på min första tenta, så termin ett är avklarad!! Nollningen är över och att vara General har varit bland det roligaste jag varit med om! 
Mitt nuvarande "projekt" utöver allt plugg är att se till att få en plats till Medicinar SM. Det är en tävling där alla lärosäten ställer upp i en 6-kamp (innebandy, fotboll, volleyboll, simning, löpning och dragkamp). Så nu är jag med på så mycket uttagningar jag bara hinner!! De kommer ta ut 10 tjejer och 10 killar. Man kanske bara är med och tävlar i en gren eller flera! I år går det av stapeln i Göteborg! SÅ ÖNSKA MIG LYCKA TILL!! haha 
 
Annars har jag två glada nyheter, den ena får ni veta idag: Jag har fått extrajobb! :) SÅÅÅ GLAD! Mer om det och den andra nyheten nästa vecka!! Puss och kram! 
Här är lite instragrambilder från senaste veckorna:

 
Jag och mina GENERAL-kollegor! Himla härligt gäng!!
 
 
Första veckan på termin 2 hade vi en dag där vi fick följa en läkare. Jag hade turen att hamna på kirurgen och hade efter dagens slut palperat (med vanliga ord; känt på) en tarm och en tumör! 

 
Två av mina finaste favoriter på väg till MB (medicinska biblioteket, där vi hänger en hel del!)

 
Jenny och jag på en av nollningens fester. Smurfelina och Hallonsmurfen. 
 
 
En riktigt gofrulle en dag när jag hade föreläsning sent! Färglad frukost när man är ensam piggar upp!
 
 
Jag och min fina bordsherre Hugo var lite ledsna över att nollningen var över efter sista finsittningen! 
 
 
Denna terminen har vi börjat med histologi. Då kollar vi olika vävnader och organ i mikroskop! :) Det är himla vackert men man blir lite åksjuk efter ett tag, haha!
 
Det var lite kort från mig! Ska försöka uppdatera lite oftare... (höhö inte så svårt att lova då senaste uppdateringen var över en månad sen... haha!) HOPPAS ATT ALLA MÅR MINST LIKA BRA SOM JAG!!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0