Sushi go round!

Nu är det plugg som gäller för min del så slänger in ett inlägg från utkast! ;) jag tycker allt ni ska ge det en chans! ;)

Beroendeframkallande men superkul spel! :) Sofia länkade det här till mig första gången för några år sedan och det blev några omstartningar och vi tävlade om vem som varvade först, minns inte vem det blev så antagligen var det Sofia:)

Hur som helst, det är riktigt kul och testar verkligen simultanförmågan så det är en utmaning för grabbar ;)

Det ändå som är negativt är att det inte går att spara så man måste köra i ett! O glöm för sjutton inte att stänga av ljudet, blir sjukt irriterande efter en "arbetsdag"

Det gäller att hålla koll på allt,
-Man ser beställningen, gör sedan maten (då måste man gå in på recept för att veta vad som ska blandas med vad, men är man rutinerad som jag och Sofia så kan man såklart alla utantill!)
-Sedan rullar beställningen ut på bandet när man tryckt "ihop" rullen.
-När kunden har ätit klart måste man duka av för att få fler kunder!
-Man måste också hålla koll på så att varorna inte tar slut och beställningen tar sin lilla tid så man måste tänka ett steg före!
-Det gäller även att kolla så att inte kundens röda lampor blir vita för försvinner alla så går kunden och restaurangens rykte blir dåligt = fail! Här kommer ett tips som jag faktiskt inte uppmärksammat förrän jag spelade nu i veckan, man kan köpa de silvriga "kannorna" och placerar man ut dem på kundens bricka får den en extra röd plutt! 

Testa o se om du klarar dig!

 http://www.miniclip.com/games/sushi-go-round/en/ 



Glöm inte lämna spår efter er vad ni tyckte! ;)

Pusspuss/carroa


Kommentarer
Postat av: Pia

Jag kan faktiskt med recepten utantill!! Ni är inte ensamna om ni tror det ;) hehe

2009-12-14 @ 21:21:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0