ÅRSRESUMÉ 2013

PÅ RESANDE FOT

Året började i Vietnam med tre goa grabbar. På motorcykel tog vi oss vidare till Ho Chi Minh City, över 2000 km från starten i Han Oi. Som slutdestination för både motorcykeln och hela resan flög jag därför tillbaka till Sverige efter tre underbara månader i Sydostasien.

 

 
SNÖ, SOL, SKIDOR & SNOWBOARD

Det blev sedan endast en vecka hemma, men en mysig vecka! Packa om och träffa släkt och vänner för att sedan bege mig norrut. Utbildningsvecka i Tänndalen kickade igång en härlig säsong som återigen spenderades i underbara Hemsedal! Som skid- och snowboardinstruktör fick jag 3 x Månadens Servicemedarbetare. Tre av tre möjliga. Bästa jobbet och bästa människorna!
De fyra orden på S i rubriken kunde på slutet av våren få sällskap av ett femte, singel.
Konstigt men okej.

 


SURF, EAT, SLEEP, REPEAT

Hela maj spenderades tillbaka i Gerupuk. På mitt älskade Surf Camp Lombok. Åter igen helt fantastiska veckor. Jag har nu surfat 12 olika breaks runt Lomboks södra kust och utvecklats till att våga kalla mig en riktig ”surfare” utan att skämmas. Som Kelly Slater en gång sagt om surfing; ”It´s like the mafia, once you´re in, you´re in. There is no getting out.” Det stämmer så bra.

 


SURFING S.W.E.D.E.N

Saknaden efter Indonesiens fina vågor var stor men det var bara att gilla läget. ”There are no bad waves, only a poor choice of equipment and a lousy attitude.” Jag köpte min första bräda och gav mig sjutton på att jag minsann skulle kunna surfa i Sverige också.
Så jag blev hobbymeterolog och letade efter väder att ge surfbara vågor i Varberg. Hade jag tur o var ledig blev det en roadtrip som ofta ledde till spännande upplevelser. Men då vinden lös med sin frånvaro blev det istället en paddeltur på sjön, med eller utan sällskap.

 

 
SUMMER TIME…

Under sommaren växlade jag mellan mina två jobb, sportaffären eller att sälja souvenirer till tyskarna.
Var jag ledig spenderade jag tiden enligt ovan eller så umgicks jag med nära o kära. Brorsan tog studenten, jag läste två riktigt bra böcker (och insåg att jag läser allt för sällan), plockade massa blåbär, fyllde 21 (USA- nu är jag redo, vi ses när vi ses!) och åkte på road trips. För efter att ha jobbat och rest på olika ställen har jag skaffat väldigt många fina vänner från hela Sverige (o världen) som man gärna träffar igen. Så med lite planering och ett par dagars ledigt lyckades jag pricka in väldigt många av dessa på en tur. Blir glad bara jag tänker på hur många fina människor jag har i mitt liv.

 

 

FLYTTADE TILL UMEÅ!
Inte för att detta var första gången jag skulle bo borta från hemma, tvärt om, det senaste året var jag mer borta än på hemmaplan. Men detta var första gången jag fick med mig allt (okej inte köksgrejerna, för något eget kök det har jag ju inte, men ändå…) och flyttade till ett alldeles eget ställe. Till en egen bostad, i en ny stad, för att börja på ett nytt kapitel i livet: STUDENTLIVET. Läkarlinjen stod på agendan. Wow - vilken höst! Massa plugg, massa skratt, massa kul, massa nya fina kompisar, massa mys och massa mer! 
Året avslutades på topp i Vemdalen med familjen efter en snabbvisit hemma i småland över jul.

 
Hade självklart kunnat skriva en hel uppsats men denna resumé får sammanfatta 2013 - ett "jättejättekul" år om jag får citera en av mina vänner. Både glada och ledsna stunder. Skratt och gråt. Slit och ledighet. På det stora hela - helt UNDERBART!
 
2014 - nu gör vi ett minst lika bra år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0