Nallesjukhuset!

Nämen hejhej! 
Visserligen en ny vecka, men andra inlägget inom en vecka... wow!
Jag tänkte nämligen att jag skulle berätta lite om projekt nummer två, Nallesjukhuset.
Vi som går termin ett håller nämligen i denna temadag som är till för förskolebarn i åldern 4-5.
Alla som vill från klassen kommer att få vara med men det skulle lottas fyra stycken "Nalle-Överläkare". "Jag vinner ju aldrig ett lotteri tänkte jag.. men kom ihåg min surfcoach´s citat som berör både "svåra" vågor och lotteri - You need to be in it to win it! Sista lappen de läste upp var jag!! Hihi. 
Detta innebär att vi är de som ska planera och dra i trådarna. Bjuda in förskolor, engagera våra klasskamrater och under dagen se till så allt flyter på som det ska! 
Detta känns så kul! Att få göra något för barnen och fixa ett sånt här event verkar superspännande. Om det blir som det har varit de tidigare åren kommer vi vid dagens slut ha haft runt 100 barn. De kommer få gå runt på olika stationer, så som ambulans, väga-mäta-vaccinera, anatomi - hur vi är uppnyggda och en operationssal där allt möjligt kan komma ur den tokiga stora nallen som kommer vara patient.
Så detta kommer ske någon gång nu i slutet av terminen, men planeringen drar igång redan nu!! Ni kommer få höra/se mer om detta, garanterat!!
 
En söt nallebild från brorsans verkstad hemma i Småland.
 
På tal om projekt så kommer vi att ha en Generalmiddag i helgen, tre generationer av Generaler som kommer dela kunskap och erfarenheter! Är väldigt taggad!!
 
Jag tror att just det här med många bollar i luften är vad jag behöver!! Jag är alltid som piggast när jag har mycket att göra och dessa två projekt kommer bringa mycket glädje!! 

Ha en fortsatt bra vecka!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0