HEEEJ!

Hej på er!

Nu har vi åkt taxi till Kuta = Wifi! I lilla fiskarbyn där Campet ligger finns nämligen inget internet. Det är väl lite av charmen också! Campet är hittills grymt! Det är lite som läger man var på när man var liten fast man väljer själv hur mycket man vill vara med på. Man får sova hur länge man vill men regeln; ”you snooze, you lose” innebär att man kanske missar en surf-session. Vi får alltid morgondagens schema på kvällen så man hinner planera lite hur man vill ha det. Första dagen surfade vi inte utan vi paddlade bara och övade på push-ups, turtlerolls osv. På eftermiddagen lärde vi oss pop-ups, (eller lärde och lärde är ju att ta i, men blev instruerade i alla fall). Igår hade vi första surf-passet och vi åkte ut till ett ställe som hette Don Dons. Väl där paddlade vi en och en fram till Line-up:en, där coacherna skulle hjälpa oss. När en bra våg kom så skrek coacherna på oss: Paddle, paddle hard, harder, come on!!!! Jag tog i så hårt jag kunde, och man fick inte kolla bakåt men efter en stund kände jag hur vågen kom bakom mig och lyfte upp mig och tog tag i mig och JAG KOM UPP PÅ FÖRSTA VÅGEN!! (Dock inte alls med rätt pop-up men jag kom upp!) Åkte hela vågen! Sen var det en lång väg tillbaka: paddla paddla (sjunger man på låten ”paddeling out” går det bättre).
Jag hann med 2 vågor till innan jag var helst slut! En klarade jag och den sista glömde jag resa mig på! Men hur kul som helst! Dock blåste det en hel del så jag blev lite sjösjuk! Haha
Idag gick det inte lika bra, men det berodde mer på att vågorna inte hade någon kraft sig! De såg stora ut men man fick ingen fart ur dem.  Vågorna är förresten ungefär 1-1,5 m. Lite svårt att uppskatta.

Här får ni se lite bilder från mitt första dygn i Indonesien, på Lombok i Kuta!
Jag ska även ”programmera” några inlägg så ni får se lite mer av mina dagar!
Hur som helst är det helt U N D E R B A R T !!!  

Pussar och Kramar
Carolina

 


Update: Här kommer lite mer text till bilderna: Huset man ser på första bilden är utsikt från vårt rum på hotellet vi bodde på. Där betalade vi ca 150 kr/pers för ett dubbelrum med aircon + egen toa & dusch. Gatan är Kutas beach-street. Där fanns bland annat affärerna som finns på de andra två bilderna. Den lilla gården var bland det första jag såg när vi kom ut på stranden. Tjejen i blå skjorta är My. Vi ska vara på campet lika länge och har haft lite mejl kontakt innan vi kom till Lombok . Sen kommer vi nog resa tillsammans i en-två veckor innan My ska till Aussie! Barnen bleka jag fotas med var ett par pojkar som badade och skrek photo och ville vara med när My fotade mig! Alla tyckte att vi vita var värsta attraktionen för lokalbefolkningen smygfotade och till och med några som vi tror var kineser kom fram och ville fotas tillsammans med oss… haha. Tjejerna med tygerna (som är saronger, jag använder min som jag köpt som ”täcke” när jag sover och som sjal och ibland med som handduk till stranden) och de andra små tjejerna (de sålde armband) de går runt på stranden och försöker sälja saker. Men jag tror inte att det är så lönsamt för det var kanske vi och tre sällskap turister på hela stranden… Ormen är en havsorm som är så pass giftig att man kan dö av den. Men tydligen har den en så pass liten mun att den inte kan bita oss någon stans (möjligtvis mellan fingrarna) och den är extremt rädd!

Kommentarer
Postat av: Pia

Fan va det ser fedt ut!!!! :D

2012-10-20 @ 17:58:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0