Smile

Iklädd min nya tröja från Josefines.
Det enda som över huvudet taget finns att klaga på här i Hemsedal är vädret (och det är det inte ens någon här som kan bestämma över). Men i alla fall, vad håller vädergudarna på med?! I onsdags snöade det HELA dagen! Vi var alla överlyckliga och torsdagen bjöd för min till på TVÅ underbara åk, då jag tyvärr jobbade hela skiddagen. "Fine", tänkte jag, "jag är ju ledig hela dagen imorgon". Men ånej, så fel jag hade. När jag vaknade på fredagsmorgen och gick ut i vardagsrummet gick min puder-dags-dröm i kras. +9 grader och det mesta av vår nysnö var bortsmält. Snacka om otur...
Min ledighet fortsätter nu ett par dagar och jag som hade som plan att åka massvis med skidor och bräda möts av dimma och massa blåst vilket resulterar i stängda liftar. Tur att stugan är mysig och att slappedagar faktiskt också kan vara härliga! Ikväll bär det hur som helst ändå upp på berget för någon slags tävling med skidskolan. Vi är indelade i lag om tre där en ska ha längdskidor, en snowblades och en kommer få en "hemlig" utrustning. Önska oss lycka till! Over and out.

Kommentarer
Postat av: Pia

Va fin bild Carran! Kan inte fatta att du ska åka hem snart!? :O jag får lite smått panik eftersom att jag inser att jag med snart ska åka hem! Tycker att det verkar som att du är en liten huttbulle där botrom gränsen´. Känner att jag ligger under lite när det gäller skid- och brädåkning xD Vi kör mer på taktiken att hitta anledningar till att bara ligga hemma och kolla big brother. MEN! någon dag ska jag tvinga med någon att visa vart jag ska åka.. Jag vil ha offpist!! Men vädret här är som hos er, plus nio och molningt inte så lockande alltså.. Men förhoppningsvis blir det bättre framåt påsk. På söndag kommer Becka upp och hälsar på en vecka, sen kommer morsan upp veckan efter! :D det kommer bli fett! Hmm.. vad kan jag mer berätta.? JO! Vi hade en grym kväll för ett tag sen! Vi hängde med ett gäng grabbar, dom var som från Kalix (säg det på norrlänska) Det spårade ur TOTALT!! Nina minns typ dom två första timmarna men jag hade en så jäääävla grym kväll! :D Jahopp.. puss på dig din tösabit <3

2012-03-15 @ 13:44:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0