Jämna tal och röriga tankar...

Jag skrattar med och åt mig själv ibland. Just nu inträffade en sådan sekvens. Precis som det gjorde igår kväll... De båda incidenterna är faktiskt mycket lika. Det hela började med att min mätare i bilen höll på att närma sig ett jämt tusental! Cooolt tänkte jag för nu skulle jag vara som i HIMYM-avsnittet där Marshall och Ted är på roadtrip och sjunger "500 miles". Så varje dag har jag kollat mätaren och insett "snart där, snart där!!". Men guess what?! Såklart när jag körde hem igår kväll och hade precis släppt av sista vännen så kollar jag på mätaren.. den hade passerat och jag missade det! Så typiskt. Visst, no big deal egentligen men lite kul ändå. Så då satt jag och skrattade hela vägen hem. Samma sak skedde nu ikväll, då jag sedan en tid tillbaka tänkt att hmm, snart når jag ett jämt hundratal på blogginläggen, då kanske jag ska göra ett speciellt inlägg, men näpp det skulle jag inte för jag såg ikväll att det hade passerat utan min vetskap!
Om man tänker efter så är livet lika dant ibland. Man väntar och väntar och verkligen tänker sig ett visst ögonblick till exempel och när det sedan väl inträffar så märkte man inte ens att det hände förrän efteråt.
Lite rörigt inlägg och kanske helt meningslöst men jag tror att det jag menar är det kan vara riktigt bra ögonblick och händelser utan att man måste vara medveten om dem! Men de går att hitta i efterhand! När jag började fundera på var min bil borde varit när det speciella talet rullade fram på trippmätaren så fann jag mig själv i ett glatt ögonblick med vänner i bilen och vi hade en fantastisk kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0