Måndag-Tisdag-Onsdag-Torsdag-Fredag-Lördag-Söndag

Här får vi en snabb-genomgång av en passerad vecka!
 
Måndag: Slapp jag skolan och åkte istället med skol-laget till en innebandy turnering i Älmhult! Framme 10 min innan matchstart gick första matchen sisådär, men lika blev det i alla fall! Sen vann vi de resterande fyra!! Uppvärmningarna var inte speciellt serösa men skoj var det!! Efter alla vinster sjöng laget: "Det sa din farsa med, när jag satte på honom, han var så go och glad, ja han var underbar "osv.. haha! Det "roligaste" för dagen var ändå att jag och moberg kände igen vårt kära CP-barn från Vöikers! Hon slog ner en av våra spelare efter vi vunnit över dem med 5-0! Fortfarande lika sjuk i huvvet alltså! Vi kom självklart till Final där vi vann på straffar mot ett innebandygumnasium! :) Eftermiddagen innehöll också innebandy så det blev verkligen en heldag med en av grejerna jag älskar!

På tisdagen hände ingen speciellt, skolan var slapp och sen sprang jag och mamma en snabbis på stan, sedan fördrev jag dagen med läxor och Innebandy-statistik. Dagens bästa var Desperata Hemmafruar! Sjukt spännande var det och blev arg varenda gång det blev reklam! Längtar tills nåsta TISDAG!

Onsdag gick man i skolan till tolv och hade bara tre lektioner! En redovisning på biologin där jag fick MVG och det var jag väldans nöjd med! sen var det en engelskalektion där vi kollade på film och mattelektion som var allmänt tråkig.. Efter vi ätit lunch gick jag och agnes ner till badet och simmade 1000 m som nu har blivit nästan som en tradition varje onsdag när vi inte har labbar. Vi bubblade och bastade med och det var trevligt som vanligt! Nu kan vi snart mäta upp oss som lika bra simmare som emma, men bara nästan ;)  På eftermiddagen var det F12 och sedan krypa ner i soffan och kolla greysanatomy:D

Torsdag: Skolan var inte så märkvärdig förutom att vi hade disektion på bioligin. Det var på kräfta och jag hittade både hjärta och hjärnan :) Roligast var nog therese som tyckte det var hemskt med det hela haha! Man luktade även mkt mkt gott om händerna efteråt.. haha! Dagen fördrevs med plugg och att tagga inför träningen! vi skulle träna med P15 för deras träning hade blivit felbokad.. De flesta i vårt lag blev inte alltför glada över att vi skulle möta dem men jag och ett par till tyckte det skulle bli riktigt skoj! och det blev det, trots att vi förlorade med 17-7 hade jag väldigt kul! jag fick även göra vårat "riktiga mål" på en styrning av kikki! Tycker att vi ska göra om det men får se om det blir av! :)

Fredag: Skoldagen gick fort och jag slutade redan vid två! Mimmi följde med mig hem efter skolan och vi kollade på tv och satt vi datan. Vi sjöng kareoke så hela huset höll på att falla ihop och jag tyckte synd om mamma att behöva vara i rummet bredvid när vi skrek på, men tur att det inte behövs skönsång för att tonerna ska falla på plats! haha Vid sextiden åkte vi till pia och vi tre cyklade till tilldill och hämtade upp henne och flobbe! Tjejgänget gav sig sedan iväg till lagans centrum för att handla mat och möta upp Annie. Toast stod på menyn och med salladen blev det grymt gott! Vi kollade sedan på Jane Austens bookclub, bra film! och käkade fruktsallad som mästerkockarna tilda och sofia gjort :) Roligt att vara med tjejerna igen, trots att vi inte var alla! <3

Lördag: Var jag duktig och jobbade ett par timmar på sportringen, roligt, roligt! Sedan fikade jag på roddys med Mamma och Broder. Sedan blev det att kolla på P15 i sunnerbohallen, där traffade man på trevligt folk och fick sedan se de duktiga pojkarna besegra ljungby med 6-5 efter en grymt spännande match! På kvällen blev det familjemys med god mat och tv-spel, vann överlägset över pappa som sedan blev fast framför tven för att öva upp sig! haha! Melodifestivalen orkade jag bara se i 10 min för sen blev jag gaaaalen på Petra Mede! Hon är inte ett dugg skoj och förstör bara melodifestivalen! Att snälla snälla gick till final är också ett under!

Söndag: Tog en välförtjänt sovmorgon vilket var hur skönt som helst! Gjorde sen ingenting  vettigt på flera timmar utan satt bara framför datorskärmen och kollade runt vad nätet hade att bjuda på, och en hel del hittade man men inget av värde för stunden. Vid tre tog jag tag i mitt liv oc´h hoppade in i duschen, sedan snabbade jag mej med att blåsa håret och lägga på lite smink och åkte sedan ner till Åbyhallen där mina små-brudar skulle ha match! De började bra men mål efter bara 9 sekunder, men sedan tog se serieledande gästerna över, men tjejerna fortsatte kämpa och gjorde en av sina bästa matcher som jag sett! Så även om de förlorade på pappret har de ändå vunnit i praktiken! :)
 
  
Väl hemma kollade jag på One Tree Hill och satte mig sedan framför den här skärmen som man spenderar massa timmar i veckan med och chattade med emma på msn! Där bestämde jag mig för att ge mig själv en spark i rumpan och ta tag i dethär bloggandet så det blir bättre än denna veckan för såhär lätt ska jag inte ge upp! Så det så!

         / carroa


Kommentarer
Postat av: Emma

yäää jag lovar att hänga med på era motionsturer snart ;) ni har ju fått träna nu:D

2009-03-08 @ 20:01:41
URL: http://atawallpa.blogg.se/
Postat av: Sofia

Trevligt!! :D hihi

2009-03-08 @ 20:18:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0